…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Rate this post

سلام بر دنبال کنندگان سایت زبان هخا 👋😊, پیش از اینکه به جواب سوال یادگیری کامل زبان انگلیسی در منزل را از کجا شروع کنیم؟و نحوه یادگیری کامل انگلیسی در خانه و به صورت خود آموز بپردازیم باید این نکته را در نظر بگیرید. که اگر شما با مقدمات زبان انگلیسی آشنا هستید روش یادگیری کامل انگلیسی به صورت خود آموز به شما برای پیشرفت و یادگیری قطعا کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این یادگیری صفت انگلیسی به شما کمک زیادی خواهد کرد تا انگلیسی را خود آموز در خانه آموزش ببینید.

اما اگر شما با مقدمات زبان انگلیسی آشناییت ندارید و حتی حروف الفبا انگلیسی را بلد نیستید. توصیه میکنیم بعد از یادگیری از پیش زمینه اولیه انگلیسی این مطالب را مطالعه کنید و بعد از این روش در یادگیری استفاده کنید.

سر فصل های مقاله:

  • یادگیری خود آموز انگلیسی مخصوص چه کسانی است؟
  • یادگیری کامل زبان انگلیسی در منزل را از کجا شروع کنیم؟
  • گوش کردن و آموختن لغت
  • ارائه نکات مهم و ضروری در رابطه با استفاده از این روش برای یادگیری کامل انگلیسی
  • استفاده از دیکشنری 
  • استمرار داشتن 
  • نحوه یادگیری گرامر در روش خود آموز
  • نحوه یادگیری واژگان در روش خود آموز
  • معرفی دو ابزار کاربردی برای یادگیری انگلیسی در خانه
  • ارتباط تمام مهارتهای انگلیسی
یادگیری کامل زبان انگلیسی در خانه

اول از همه این را باید بدانید قبل از شروع به یادگیری انگلیسی خود آموز کنید این روش شما را در زمان کم به نتیجه نمی رساند و شما باید حداقل 2 سال را صرف یادگیری انگلیسی کنید تا نتیجه بگیرید. این واقعیت تلخی است که بیشتر افرادی که از این روش استفاده کرده اند بعد از چند وقت متوجه آن شده اند. اما ما بر عکس بقیه وبسایت ها این را وظیفه خود دانستیم که این قضیه را برای شما بازگو کنیم که در نهایت ممکن است برخی افراد از یادگیری با این روش امتناع کنند.

مهم ترین نکته در یادگیری انگلیسی این است که تحت هر شرایطی استمرار داشته باشید. و به روتین روزانه یادگیری انگلیسی خود پای بند باشید و روزانه آن را انجام دهید. مثلا وقتی که روزانه باید 5 یا 10 لغت یاد بگیرید این کار را همیشه تکرار کنید و از انجام دادن آن دست نکشید. نکته بعدی این است که اگر سطح مبتدی هستید یا حتی چیزی از انگلیسی نمیدانید این روش روش مناسبی برای شما نیست.

در واقع افرادی باید از این روش استفاده کنند تا راه درست و اصولی بهره گیری این روش را بدانند تا چند سال درگیر یادگیری انگلیسی نباشند. با اینکه در نهایت در انگلیسی سطح بسیار معمولی با اشتباهات بسیار زیاد در خواندن و یاد گرفتن مهارت ها رو به رو میشوند. در آخر هم بعد از فکر کردن متوجه خواهند شد که در طی این چند سال فقط درجا زدند و هیچ پیشرفت خاصی نصیب آنها نشده.

پس اگر دانش کمی در رابطه با این زبان دارید بهتر است خودتان را به دست معلمان خبره و زبردست بسپارید و برای زمان خود ارزش قائل باشید. شاید بهتر است که از دوره های اصولی و تخصصی استفاده کنید که بدون استفاده از کتاب و صرف هزینه اضافه ایی باشد. و شما را خیلی زودتر از آنچه که تصور کنید به نتیجه برساند.

مانند: روش خود آموز برای یادگیری انگلیسی برای همه مناسب نیست و شما که علاقه به استفاده از این روش را دارید باید تمام روش های آنرا بلد باشید تا نتیجه دلخواه را کسب کنید. پس این وظیفه ی ماست که شما را با پشت پرده استفاده از این روش آشنا کنیم در حالی که بیش از نیمی از افراد از گفتن حقایق دوری میکنند.

 یادگیری کامل زبان انگلیسی در منزل را از کجا شروع کنیم؟🤷‍♂️

خیلی از افراد قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند اما به دلایل مختلف نمیتوانند یادگیری را شروع کنند به همین خاطر این روش برای افرادی قابل استفاده است که پیش زمینه ایی از انگلیسی داشته باشند و در منزل به صورت خود آموز انگلیسی را صفر تا صد آموزش ببینند. حتی شما میتوانید یا استفاده از آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان خود و حتی برای یادگیری این زبان به صورت رایگان اقدام کنید.

همانطور که میدانید یادگیری انگلیسی که دارای نتیجه دهی خوب و عالی باشند باید نکاتی رعایت شود. مانند: داشتن استمرار و داشتن نظم و  داشتن انگیزه از مهم ترین دلایل به نتیجه رسیدن در این مسیر است .

گوش کردن و آموختن لغت

یادگیری به صورت خود آموز را از مهارت listening با مهارت شنیداری و مهارت خواندن شروع کنید. و سعی کنید بعد از میانگین زمان 3 هفته جمله سازی با لغت را باید شروع کنید. معمولا شما اگر از کسی که تجربه زیادی در زمینه انگلیسی دارد. یا سایت های معتبری که مقالات مختلفی در رابطه با یادگیری انگلیسی در منزل و به صورت خود آموز نوشته اند مطالعه کرده باشید .

هیچ یک یا کمتر کسی به شما توصیه خواهد کرد که اگر این روش را برای یادگیری انتخاب کنید. باید صبر زیادی داشته باشید تا به نتیجه برسید چون این روش نیازمند صرف زمان بیشتری نسبت به یادگیری در کلاس است .زمانی که شما انرژی و زمان خود را صرف آموزش میکنید معمولا کمی زمان بیشتری نیاز دارید تا یادگیری به مرحله تولید برسد.

مهم ترین بخش در زبان انگلیسی توانایی گوش دادن است و همیشه باید سعی کنید که گوش دادن به مطالب انگلیسی را افزایش دهید. مانند : گوش دادن به موسیقی  یا پادکست ها یا حتی معرفی سایت هایی برای گوش دادن به اخبار کتاب Tactics for Listenings هم برای مهارت لیستنینگ و هم برای مهارت اسپیکینگ شما مفید است به شرطی که از عبارات و مطالب کتاب استفاده کامل را ببرید.

نکته اول : عبارات یا کلماتی که در تمام کتاب های معرفی شده متوجه نشدید از دیکشنری استفاده کنید و حتما تکرار و تمرین کنید و مثال زدن را فراموش نکنید.

نکته دوم :اگر شما بخواهید به صورت خود آموز انگلیسی را یاد بگیرید در سطوح ابتدایی و متوسط تکرار و تمرینی که ما همیشه به آن تاکید میکنیم .بخش بزرگی از مهارت اسپیکینگ شما را تشکیل میدهد.

فراموش نکنید که اگر در این راه مبتدی هستید حتما مقاله دلایل عدم موفقیت در یادگیری انگلیسی را مطالعه کنید. چون کمک زیادی به شما میکند که زودتر انگلیسی را یاد بگیرید.

 استفاده از دیکشنری

یادگیری کامل زبان انگلیسی در خانه با دیکشنری

بسیاری از افراد معتقدند که دیکشنری کمکی در جهت یادگیری به شما نخواهد کرد و این برنامه را به عنوان تقلب رسان میبینند. اما استفاده نادرست و نابجا از این برنامه است که باعث شده همچین باوری داشته باشند .شما بعد از دریافت معانی مطالب و عبارات از طریق دیکشنری باید مطالب را تمرین و تکرار کنید تا مطالب ملکه ذهنتان شود. در ادامه این قسمت چند نمونه از دیکشنری هایی برای یادگیری انگلیسی برای شما معرفی کرده ایم که بعد از استفاده از آن نتیجه مطلوبی را دریافت کنید.

یک دیکشنری مناسب انتخاب کنید چون در این راه دیشکنری کاربرد بسیار زیادی برای شما خواهد داشت .زمانی که شما کلمه ایی را در مقاله یا کتابی مشاهده میکنید که معنای آنرا نمیدانید و از دیکشنری استفاده کنید. و سپس به دنبال فهمیدن معنای آن باشید این کار باعث میشود که شما کلمات بیشتری یاد بگیرید.

و در مکالمات روزمره خود حتما از این کلمات جدید که یاد گرفته اید و مداوم استفاده کنید. استفاده مداوم از کلمات جدید سبب میشود که بعد از مدتی در مکالمات خود با دیگران هم از اینها استفاده کنید. و درصد فراموشکاری کلمات و مطالب تمرین شده تا حد زیادی کاهش دهید.

دیکشنری اول: longman

دیکشنری دوم :  combridge

این دو دیکشنری را شما میتوانید به صورت کاملا رایگان دریافت کنید اگر به هر دلیلی توانایی دسترسی به این دو دیکشنری را نداشتید. میتوانید با سرچ در مرورگر خود دیکشنری های آنلاین دیگری را دانلود و استفاده کنید.

زمانیکه شما دیکشنری را دانلود کردید ممکن است با کلماتی روبه رو شوید که برای یک کلمه چندین معنا نوشته شده باشد . این امکان وجود دارد که این باعث تعجب برخی شود اما در زبان انگلیسی حتی پیش آمده است. که برای یک کلمه 40 یا 50 معادل معنایی وجود داشته باشد و این طبیعی است. اما کاری باید شما در مرحله اول در هنگام روبه رویی با این شرایط انجام دهید. این است که شما در اوایل یادگیری باید فقط معنی اولیه کلمات را یاد بگیرید.

اما بعد از مدتی و در اواسط مسیر باید آرام آرام معنا های دیگر کلمات و به جز معنای اولیه را هم یاد بگیرید. چون اگر شما تقریبا به سطح متوسط در انگلیسی با یادگیری در خانه رسیده باشید. و فقط معنا های اولیه کلمات را بدانید این برای شما کافی نخواهد بود پیشرفتی هم صورت نخواهد گرفت. اما همانطور که اشاره کردیم در مرحله اول تنها یک معنی برای یادگیری کافی است.

 استمرار داشتن :

از مهمترین دلایل به نتیجه نرسیدن در انگلیسی عدم استمرار است . استمرار داشتن در یادگیری انگلیسی یعنی شما باید هر روز انگلیسی بخوانید و یاد بگیرید و هیچ فاصله ایی بین یادگیری نیندازید حتی یک روز . چون زمانیکه تازه در این راه قدم گذاشته اید و فاصله در یادگیری روزانه انگلیسی خود بیندازید باعث میشود مطالبی که خوانده و تمرین کرده اید را فراموش کنید.

و انگیزه و علاقه خود را نسبت به یادگیری از دست میدهید و فکر میکنید که انگلیسی زبان بسیار سختی است که یادگیری آن بسیار مشکل است. این عدم استمرار است که سبب میشود شما به این راه ادامه ندهید و به این باور غلط برسید که شما توانایی یادگیری انگلیسی را ندارید.

نحوه یادگیری واژگان در روش خود آموز

افراد مبتدی یا افرادی که قصد شروع یادگیری با این روش را دارند باید لغات زیادی را بیاموزند. چرا که جمله سازی  و یادگیری ساختار های متفاوت گرامر و مکالمه کردن و گوش دادن به پادکست ها نیازمند یادگیری لغات هستند و به همین دلیل یادگیری واژگان را زودتر شروع کنید. به عبارت دیگر برای کسب مهارتهایی که کمی قبل گفته شد اول باید لغت و واژگانی را آموخته باشید.

پس هر چقدر که شما سریعتر بتوانید دایره لغات خود را گسترش دهید زودتر هم  میتوانید کسب مهارتهای که به لغات ارتباط  دارند را امکان پذیر کنید. همچنین این کار اعتماد به نفس شما را به طرز عجیبی افزایش میدهد. گسترش دایره لغات بعد از مدتی سبب میشود که شما کمتر از زبان فارسی و بیشتر از زبان انگلیسی در حین مکالمه کردن استفاده کنید.

و اما زمانی که لغات کمی بلد هستید بیشتر از زبان فارسی استفاده میکنید و کمتر زبان انگلیسی. این نکته ایی است که اگر در به این نقطه از یادگیری رسیدید متوجه پیشرفت در مسیر خود خواهید شد. برای یادگیری واژگان اگر قصد استفاده از کتاب را دارید اما نمیدانید که چه کتابی را برای یادگیری انتخاب کنید. کتاب English vocabulary in use میتواند منبع خوبی برای یادگیری واژگان و لغات برای شما باشد.

یادگیری کامل واژگان زبان انگلیسی

نحوه یادگیری گرامر در روش خود آموز

بسیاری از شما درگیر یافتن کتاب هستید که بتواند نیازهای گرامر شما را رفع کند و مشکلاتی که با ساختارها دارید حل  کند. کتابی که ما به شما برای یادگیری گرامر معرفی میکنیم essentional grammar in use است .این کتاب مناسب افرادی است که سطح مبتدی و قصد یادگیری گرامر را در خانه دارند.

یکی از فواید این کتاب و مهم ترین دلایلی که باعث شد ما این کتاب را به شما معرفی کنیم بعد از آموزش هر ساختار مثال های کاربردی و فراوانی را برای شما قرار داده. که این کار در هنگام یادگیری از دلایل مهم تقویت مهارت گرامر است که  در کمتر جایی به آن اشاره شده است. حتی یکی از روش هایی که ما در دوره های یادگیری جامع انگلیسی به صورت اصولی این روش یکی از روش هایی است. که با دوره های ما زبان آموزان در 4 ماه توانایی مکالمه کردن را پیدا می کنند.

پیشنهاد میکنیم حتما از این روش در یادگیری گرامر استفاده کنید چون بیشتر افرادی که فکر میکنند یادگیری مهارت گرامر سخت است و دچار مشکل شده اند. در گرامر بعد از استفاده از این روش تقریبا بیشتر اشکالات و مشکلات آنها حل شده است. همچنین شما میتوانید با مطالعه گرامر شرطی نوع صفر یکی از ساختار های انگلیسی را کامل یاد بگیرید.

معرفی دو ابزار کاربردی برای یادگیری انگلیسی در خانه

  • سایت oxford learners dictionaries

یک از بهترین سایت هایی که مناسب یادگیری زبان انگلیسی به صورت خود آموز هست سایت oxford learners dictionaries.com است. این سایت قابلیت های بسیار زیادی دارد از جمله زمانیکه شما میخواهید نحوه تلفظ امریکن یا بریتیش یک کلمه را بفمهید میتوانید از این سایت استفاده کنید. این سایت در واقع به دیکشنری بی نظیر آکسفورد هست که در عین اینکه آنلاین است رایگان هم هست. و شما بدون پرداخت هیچ هزینه ایی میتوانید از آن استفاده کنید و اینکه دسترسی به ان بسیار آسان است نسبت به دیکشنری های رایگان دیگر.

از آنجایی که تمام تلفظ های انگلیسی کلمه ایی که سرچ کرده اید را میتوانید از این سایت دریافت کنید. باید این را در نظر داشته باشید که تلفظ مورد نظر خود را یاد بگیرید نه تمام تلفظ های اون کلمه و چندین بار اون را تکرار کنید تا کامل در ذهنتون بنشینه. یکی از ویژگی های خوب این دیکشنری اینه که با کلمه ایی که سرچ کرده اید برای اید برای شما مثال میزنه و جملاتی را برای شما قرار میده. 

یکی از وجه هایی که این دیکشنری رو از دیکشنری های دیگه متمایز میکنه اینه که یه بخش idiom وجود داره که به معنی اصطلاح است. این بخش اینجوریه که اصطلاح هایی که با این کلمه وجود داره برای شما نمایش داده میشه. که شما با استفاده از آن و با یادگیری آن سطح مکالمه خود و مهارت لغت خود را چند برابر کنید.

حتی از لحاظ رسمی و غیر رسمی بودن اصطلاحات را برای شما مشخص میکند با این کار شما خواهید فهمید که چه زمان از این اصطلاح ها استفاده کنید و چه زمان استفاده نکنید. این عبارت های کاربردی و به شدت مهم در خیلی از وبسایت ها و آموزشگاه ها به صورت پولی در اختیار شما قرار گرفته میشود. در حالی که شما با استفاده از این راه حل ها رایگان از این عبارت ها در هنگام مکالمه استفاده کنید. و با این کار سطح مکالمه خود را از سطح مبتدی به سطح متوسط و پیشرفته ارتقا خواهید داد.

اپلیکیشن Marriam webmaster

بی شک یکی از بهترین اپ های مورد نیاز برای هر زبان آموزی اپ marriam webmaster است. که تمام مهارتهای خود را میتوانید رشد دهید و حتی تلفظ و جمله سازی خود را میتوانید بهتر کنید. به معنای واقعی کلمه این یکی از اپ هایی است که سطح زبان شما را بعد از استفاده درست و متوالی از آن بهتر و بهتر میکند. به طوریکه خود شما هم بعد از مدتی از نتایج بدست آمده شگفت زده خواهید شد. پیشنهاد من به کسانی که احساس میکنند در این حیطه مدتی است موفق به افزایش اطلاعات و سطح خود در انگلیسی نشده اید حتما حتما استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث خاص بودن آن شده مربوط به بخش چالش های متفاوت این اپ است.

برای مثال شما با استفاده از این چالش ها روزانه یک کلمه جدید یاد میگیرید و در نهایت آخر ماه شما 30 کلمه جدید با استفاده از این چالش یاد گرفته اید. این برنامه با وجود اینکه به شما انگلیسی را آموزش میدهد سرگرم کننده هم هست و هم دایره لغات شما را بالا میبره. و هم مخصوص کسانی است که علاقه زیادی به یادگیری زبان خود آموز در منزل را دارند.

ارتباط تمام مهارتهای انگلیسی

همانطور که باید تا الان متوجه شده باشید یادگیری لغات رابطه مستقیم با مهارتهای خواندن دارد. یعنی اینکه شما اگر لغت های زیادی را یاد بگیرید بعد از مدتی مهارت خواندن شما تقویت میشود. به عبارت دیگر با تقویت یکی از این دو مهارت بر مهارت دیگر هم اثر میگذارد و باعث تقویت آن میشود .

سخن آخر

این را فراموش نکنید که ممکن است اوایل یادگیری انگلیسی به صورت خود آموز سخت تر و چالش بر انگیز تر از  یادگیری انگلیسی در کلاس ها خواهد بود. چون در یادگیری به صورت خود آموز شما خودتان هم معلم و زبان آموز هستید. اما در نتیجه به صورت رایگان انگلیسی را کامل آموزش میبینید که بعد از مدتی اعتماد به نفس شما افزایش پیدا میکند لذت مکالمه کردن را احساس خواهید کرد.

در این مقاله در رابطه با مبحث یادگیری زبان انگلیسی, برای شما به صورت رایگان قرار دادیم که با این کار بدون خرید کتاب های متفاوت میتوانید در منزل انگلیسی را یاد میگیرید. همچنین شما را با نحوه یادگیری زبان انگلیسی خود آموز یا همان یادگیری زبان انگلیسی خودخوان آشنا کردیم.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با دوره های اصولی و تخصصی ما با جدیدترین روش ها و توانایی مکالمه در 4ماه با قیمت استثنایی کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *