…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5/5 - (2 امتیاز)

اگر تردید دارید که یادگیری انگلیسی را با تماشای فیلم و سریال شروع کنید یا نه حتما این مقاله را مطالعه کنید که به فقط خودتان ضرر میکنید. شاید در نگاه اول تعجب کنی و بگی که مگه میشه فقط با دیدن فیلم و سریال زبان انگلیسی رو یادگرفت😃.

 

سر فصل های مقاله :

  • چرا باید فیلم و سریال برای یادگیری انگلیسی ببینیم؟
  • روش های یادگیری انگلیسی چیست؟
  • روشهای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم  و سریال.
  • روش یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال مخصوص چه کسانی است؟
  • معرفی فیلم و سریال و پادکست
  • مزایا و معایب استفاده از روش یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال.

تا آخر با ما همراه باش که قراره لذت واقعی یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم رو بچشیم و حقایقی را آشکار خواهیم کرد. که مطمئن باش هیچکس حتی در دوره های پولی و آموزشگاه هایی که چند سال در اونجا درس خوندی و الان نمیتونی مکالمه کنی بهت نگفته. این روزها اکثر افراد دچار مشکل یادگیری زبان انگلیسی و روی آوردن به یادگیری آن با فیلم و سریال شده اند. و ممکن است که این مشکل به دلیل استفاده از روش های قدیمی در آموزشگاه , نداشتن وقت کافی یا دلایل دیگر به وجود آمده باشد.

با پیشرفت تکنولوژی و جهان یادگرفتن یک زبان دوم برای همه یک امر الزامی است خصوصا زبان انگلیسی. یادگیری زبان انگلیسی در زندگی هر فرد باید به عنوان یک جایگاه بسیار مهم باشد. چرا که در دنیای امروزی اگر قصد سفر, مهاجرت به کشوری خارجی که زبان مادری آن انگلیسی نیست داشته باشید باید زبان انگلیسی را آموخته باشید. تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و نیازهای خود را رفع کنید. به همین خاطر یادگیری زبان انگلیسی را در اولویت قرار دهید. چون قطعا با پیشرفت جهان و تکنولوژی روزی میرسد که یکی از نیاز های اساسی شما یادگیری انگلیسی خواهد بود.  

یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال

سوالی که ممکن است ذهن بیشتر زبان آموزان را درگیر کرده باشد این است که چرا باید فیلم و سریال برای یادگیری انگلیسی تماشا کنیم؟ یا تماشا فیلم و سریال چه کمکی میتواند به ما در این زمینه بکند؟ این سوال ممکن است در رابطه با گوش دادن پادکست ها هم به وجود بیاید به همین خاطر صبور باشید چون در ادامه به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد. 

برای اینکه به درجه ایی از عالی بودن در یادگیری زبان انگلیسی برسید نیاز هست که روی تمام مهارتهای انگلیسی مانند : گرامر , خواندن , نوشتن , لغت و مکالمه کردن که از مهم ترین مهارتها است خیلی خوب و عالی یاد گرفته باشید. برای همین بهترین منبع برای تقویت و یادگیری مهارت مکالمه تماشا فیلم و سریال است. البته این روش برای کسانی که خود آموز انگلیسی را آموزش میبینند بهترین روش است ولی برای کسانی که خود آموز آموزش نمیبینند توصیه میشود درباره استفاده از این روش با معلم خود مشورت کنند.

یکی از توانایی های ذهن , یادگیری مطالب به صورت غیر مستقیم است به همین دلیل با بررسی های فراوان تیم زبان هخا به این نتیجه رسیدیم که یادگیری انگلیسی با تماشا فیلم و سریال های متفاوت و گوش دادن به پادکست ها لازم و ضروری است.

چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از تماشای فیلم و سریال به آن توجه کرد: چه فیلمی را باید تماشا کنیم , چطور فیلمی را تماشا کنیم , چه فیلمی را انتخاب کنیم و از زیرنویس استفاده کنیم یا نه؟

در رابطه با تمام سوالات تیتر روش های یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال را مطالعه کنید.

روش های یادگیری انگلیسی چیست؟

یکی از روش های پرطرفدار برای یادگیری  زبان انگلیسی روش یادگیری با فیلم و سریال است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند داشتن تنوع در روش های یادگیری, هزینه بالای کلاس ها, توانایی یادگیری انگلیسی از خانه و دلایل دیگر این روش را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کرده اند.

 از دیگر روش های محبوب فراگیری زبان انگلیسی در بین زبان آموزان که فواید بسیار زیادی به همراه دارید و همچنین آکادمی ما هم زبان آموزان را تشویق به یادگیری با آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان خود میکنند. در زبان هخا یادگیری با روش های گوناگون مانند: بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی , آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان , معرفی 10 تا از بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری انگلیسی و روش های دیگر.

روشهای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال

از آنجایی که این روش علاقمندان زیادی دارد و افراد بسیار زیادی انگلیسی را از خانه و بدون داشتن استادی یاد میگیرند. اگر بیشتر درباره این موضوع  فکر کنید متوجه خواهید شد که این روش شما را از دیگران در یادگیری این زبان جلو خواهد انداخت. اگر کنجکاو  هستید که دلیل این نظریه را بدانید این مقاله را مطالعه کنید. زیرا شاهد نتایج فوق العاده استفاده از این روش در زندگی خود خواهید بود. از دلایل پرطرفدار بودن این روش: توانایی یادگیری انگلیسی در خانه و بدون حضور فیزیکی در کلاس و توانایی صحبت کردن به صورت عامیانه و روان است.

کسانی که از این روش در یادگیری استفاده میکنند باید به این نکته توجه کامل را داشته باشند: منظور ما از استفاده از این روش این نیست که شما هر دو هفته یکبار فیلم یا سریالی را مشاهد کنید بدون توجه کردن به سطح زبان خود.

منظور ما از استفاده از این روش با به کار بردن با روش اصولی است که مطمئنا در هیچ آموزشگاه یا سایتی گفته نشده. چون که اگر شما این روش های اصولی را هنگام تماشای فیلم و سریال رعایت نکنید به نتیجه نخواهید رسید. اما ناگفته نماند از آنجایی که شما زبان آموزان عزیز برای ما خیلی مهم هستید. ما خواستار به نتیجه رسیدن شما هستیم. و تمام نکات در رابطه با این روش را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده ایم که در هیچ جا پیدا نمیکنید. 

       اما یادگیری زبان با فیلم و سریال البته که روشهای خاص خودشو داره. و شمایی که قصد یادگیری زبان با فیلم و سریال رو داری باید این نکاتو رعایت کنی تا به نتیجه دلخواه برسی.

روش های یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال
    1. اولین بار و با تمرکز بالا و بدون زیرنویس فیلم ببین و به تلفظ هایی که میکنن با دقت گوش کن.
    2. بار دوم با زیرنویس فیلم ببین با وجود اینکه یکسری جملات و کلمات آشنا هست برات.
    3. بار سوم نت برداری کن و سعی کن عباراتی که متوجه شدی رو با همان میمیکی که انجام شده انجام بده و تقلید کن بدون اینکه خجالت بکشید.
    4. با انجام موارد بالا مطمعنا باش که درصد بالایی از فیلم و سریالهایی که تماشا میکنید رو متوجه خواهید شد.

همچنین شما میتوانید از زیرنویس انگلیسی هنگام تماشا فیلم ها هم استفاده کنید .

روش یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال مخصوص چه کسانی است؟

یکی از موضوعات مهم که افراد قبل از بهره گرفتن از این روش باید بدانند که این است که آیا این روش به آنها کمکی خواهد کرد یا نه.

شما باید از سطح زبان انگلیسی خود مطلع باشید تا بتوانید در ادامه به تماشای فیلم و سریال بپردازید. استفاده از این روش برای یادگیری انگلیسی برای سطوح مبتدی مناسب نیست. ولی سطح پیشرفته و متوسط میتوانند با استفاده از این روش انگلیسی خود را تقویت کنند. ممکن است شما این سوال را از معلم یا هر کسی که تجربه ایی در زمینه انگلیسی دارد بپرسید مخالف نظر ما را داشته باشد. اما ترجیح ما این است که تحت هر شرایطی با شما صادق باشیم حتی اگه به ضرر ما باشد.

اما دلیل اینکه این روش مناسب سطوح مبتدی نیست این است که تماشای فیلم و سریال برای کسی که از زبان انگلیسی چیزی نمیداند. خیلی خسته کننده خواهد بود و زمان خیلی زیادی را باید صرف تماشای فیلم کند و نتیجه دهی در این مسیر کند خواهد بود. در نتیجه زبان آموز از یادگیری زده خواهد شد مهم ترین ویژگی زبان انگلیسی به روش اصولی آموختن آن است. افراد مبتدی بعد از آموختن حروف الفبا انگلیسی و بالا بردن سطح خود میتوانند از تماشا فیلم و سریالهای مختلف و بدون زیرنویس لذت ببرند.

برای آشنایی بیشتر با یادگیری انگلیسی به روش اصولی کلیک کند.

یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال مخصوص چه کسانی است؟

                              برای شروع نیاز نیست تا بهترین باشی شروع کن تا بهترین شوی

کسانی که در زبان انگلیسی سطح مبتدی هستند باید از انیمیشن ها در مرتبه اول برای تقویت زبان استفاده کنند با رعایت کردن 4 نکته بالا. و انیمیشن متناسب با سطح زبان انگلیسی انتخاب بشه بعد از اینکه پیشرفت کردید میتوانید با دیدن فیلم ادامه بدی این مسیر را.

 

    • برای اینکه مهارت نوشتاری در زبان انگلیسی بتوانید کسب کنید باید, انیمیشن ها زیرنویس انگلیسی داشته باشه و باتوجه به نوشتار کلمات به تقویت این مهارت بپردازید.

 

اگر قصد دارید مهارت شنیداری یا لیسنینگ خود را تقویت تا میتوانید فیلم های انگلیسی ببینید و موزیک گوش بدهید.

این نکات را حتما استفاده کن که هیچ جا نمیتونی پیدا کنی و یک قدم برای موفقیت خود بردار.

تیم ما با تحقیق درباره این موضوع دریافتیم یادگیری زبان انگلیسی با  فیلم و سریال در واقعیت باعث نمیشود که انگلیسی را صفر تا صد بیاموزید. یعنی شمایی که مهارت مکالمه و مهارت شنیداری ضعیفی دارید فقط مهارت های شما را تقویت میکند تا حدی به شرطی که با روش های اصولی و تخصصی به شما آموزش داده شود نه اینکه فقط فیلم تماشا کنید. تمام این نکات در دوره های ما که با روش های جدید مانند آموزش با تماشا فیلم است برای شما قابل دسترس است. این روش برای کسانی که سطح مبتدی هستند مناسب نیست.

اگه به دنبال روش های جدید و موثر در یادگیری زبان انگلیسی هستی پیشنهاد میکنم حتما به این مقاله سر بزن مطمئن باش که پشیمون نمیشی.

معرفی فیلم و سریال و پادکست انگلیسی

یکی از فیلم هایی که تماشای آن به شدت توصیه میشود How i met  your mother  و فیلم friends است که یک فیلم عالی دارای مطالب بسیار مفید است. برای آشنایی با فیلم های توصیه شده معرفی بهترین فیلم ها برای تقویت انگلیسی حتما مطالعه کنید.

پادکست Business english pod از بهترین پادکست ها است و مخصوص مصاحبه های کاری و مهاجرت است. همچنین شما با مطالعه بهترین سایتها برای یادگیری انگلیسی از بهترین سایت هایی که پادکست های رایگان دارند استفاده کنید و لذت ببرید.

مهم ترین نکته برای تماشا فیلم و سریال ها تکرار است. مثلا شما باید آنقدر فیلم و سریال را تماشا کنید و آنرا تکرار کنید که کامل آن را یاد بگیرید و با نحوه تلفظ و مکالمه کردن آن کامل یاد بگیرید و به کار ببرید.

مزایا یادگیری انگلیسی با تماشا فیلم وسریال

تماشا فیلم کمک میکند که بتوانید لهجه ها و تلفظ به روز داشته باشید. از طریق سریال ها میتوانید عبارات و اصطلاحات به روز آمریکا یاد بگیرید و در مکالمات خود استفاده کنید. و همچنین باعث میشود با ساختار ها آشنا شوید و لحن زبان خارجی برای شما نهادینه شود. اگر رویای صحبت کردن مانند آمریکایی ها را دارید این روش به شما کمک زیادی خواهد کرد چون اطلاعات به روز در اختیار شما میگذارد.

 

 

معایب یادگیری انگلیسی با تماشا فیلم وسریال

یکی از معایب یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال که کمتر کسی به شما میگوید این است که روند یادگیری با فیلم باید زمان زیادی صرف شود. این روش مخصوص کسانی است که  اوقات فراغت زیادی دارند و کسانی که قصد یادگیری در کمترین زمان را دارند اصلا توصیه نمیشود که از این روش استفاده کنند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد شرکت در دوره هایی که براساس فیلم و سریال به شما انگلیسی را آموزش میدهند هستید باید بگویم که جای درستی آمده اید.

نتیجه

اگر قصد یادگیری انگلیسی را از طریق تماشای فیلم و سریال را دارید. این را فراموش نکنید که شما مانند کسانیکه تخصصی و اصولی انگلیسی را  در زمان کم آموخته اند نخواهید شد. اما با کمی صبر کردن به نتیجه دلخواه دست خواهید یافت و  باورکردن به خود را فراموش نکنید.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با دوره های اصولی و تخصصی ما با جدیدترین روش ها و توانایی مکالمه در 4ماه با قیمت استثنایی کلیک کنید. 

179 پاسخ

  1. When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time
    a comment is added I get four e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove me from that service?
    Thanks a lot!

  2. Right here is the perfect webpage for anybody who really wants to
    understand this topic. You realize so much its
    almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa).
    You certainly put a brand new spin on a subject that’s been written about for decades.
    Great stuff, just great!

  3. Thanks , I’ve just been looking for info about this topic for a while
    and yours is the greatest I have discovered till now. But, what about the bottom line?
    Are you positive in regards to the source?

  4. Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News.

    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!
    Appreciate it

  5. Hello my loved one! I want to say that this post is amazing, nice written and come with approximately all significant infos.
    I would like to see extra posts like this .

  6. An outstanding share! I’ve just forwarded
    this onto a co-worker who had been doing a little
    homework on this. And he actually bought me breakfast simply because I found it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thanks for the
    meal!! But yeah, thanx for spending time to discuss this issue
    here on your internet site.

  7. Heya i am for the primary time here. I found this board and I in finding It really helpful & it helped me out a lot.
    I hope to give one thing back and help others such as
    you aided me.

  8. Hi! I simply want to offer you a huge thumbs up for your excellent
    info you have right here on this post. I will be returning to your web site for
    more soon.

  9. It is appropriate time to make some plans for the
    long run and it’s time to be happy. I’ve learn this publish and
    if I could I wish to counsel you few attention-grabbing things or tips.
    Perhaps you could write next articles referring to this article.
    I wish to learn even more things about it!

  10. hi!,I love your writing so so much! percentage we
    keep in touch extra approximately your article on AOL?
    I need a specialist in this space to solve my problem.
    Maybe that’s you! Having a look forward to peer you.

  11. I know this web page presents quality dependent articles or reviews and additional stuff,
    is there any other web page which provides these information in quality?

  12. My spouse and I absolutely love your blog and find most of your post’s
    to be just what I’m looking for. Does one offer guest
    writers to write content for you? I wouldn’t mind composing a post
    or elaborating on some of the subjects you write regarding here.
    Again, awesome web log!

  13. 🚀 Wow, blog ini seperti roket meluncur ke galaksi dari keajaiban! 🎢 Konten yang mengagumkan di sini adalah perjalanan rollercoaster yang mendebarkan bagi imajinasi, memicu kagum setiap saat. 🌟 Baik itu gayahidup, blog ini adalah harta karun wawasan yang inspiratif! #KemungkinanTanpaBatas Terjun ke dalam pengalaman menegangkan ini dari penemuan dan biarkan imajinasi Anda melayang! 🚀 Jangan hanya mengeksplorasi, rasakan sensasi ini! 🌈 Pikiran Anda akan bersyukur untuk perjalanan mendebarkan ini melalui ranah keajaiban yang penuh penemuan! ✨

  14. I just couldn’t depart your web site prior to suggesting that I really
    enjoyed the standard info an individual provide to your visitors?
    Is gonna be back continuously in order to check out new posts

  15. An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a coworker who
    has been conducting a little research on this. And he in fact ordered me
    dinner because I found it for him… lol. So allow me to
    reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanx
    for spending the time to discuss this subject here
    on your website.

  16. Woah! I’m really enjoying the template/theme of this website.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s hard to get that “perfect balance”
    between usability and appearance. I must say that you’ve done a amazing
    job with this. Additionally, the blog loads very quick for me on Opera.
    Excellent Blog!

  17. Today, while I was at work, my sister stole my iPad and tested to see if it can survive a thirty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is
    now broken and she has 83 views. I know this is totally
    off topic but I had to share it with someone!

  18. 🚀 Wow, blog ini seperti roket meluncur ke alam semesta dari kegembiraan! 🌌 Konten yang menegangkan di sini adalah perjalanan rollercoaster yang mendebarkan bagi pikiran, memicu ketertarikan setiap saat. 🎢 Baik itu teknologi, blog ini adalah sumber wawasan yang inspiratif! 🌟 🚀 ke dalam petualangan mendebarkan ini dari pengetahuan dan biarkan pikiran Anda berkelana! ✨ Jangan hanya membaca, alami kegembiraan ini! 🌈 Pikiran Anda akan berterima kasih untuk perjalanan mendebarkan ini melalui alam keajaiban yang menakjubkan! 🚀

  19. Unquestionably believe that which you stated. Your
    favorite justification appeared to be on the internet the easiest
    thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people consider worries that they plainly don’t know about.
    You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing
    without having side effect , people can take a
    signal. Will likely be back to get more. Thanks

  20. Hi there! This blog post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous roommate!
    He continually kept preaching about this. I will forward this article to him.
    Pretty sure he will have a very good read. I appreciate you
    for sharing!

    1. تمام هدف ما این است که در زمان کم و با صرف هزینه کم انگلیسی را یاد بگیرید و این باعث افتخار ما است که توانستیم برای شما مفید باشیم.

  21. اول از همه تشکر فراوان دارم بابت این مقاله فوق العاده . مطالبی که در این مقاله قرار داده شده بسیار با ارزش است و افرادی که تجربه یادگیری زبان انگلیسی را دارند این را متوجه میشوند.

  22. Today, I went to the beachfront with my children. I found a sea shell and gave it to my
    4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to tell someone!

  23. Having read this I believed it was very informative. I appreciate you finding the time and effort to put this informative article together.
    I once again find myself personally spending a lot of time both reading and
    posting comments. But so what, it was still worth it!

  24. Oh my goodness! Amazing article dude! Many thanks, However I am encountering issues with your RSS.
    I don’t understand the reason why I can’t subscribe to it.
    Is there anyone else having the same RSS problems?
    Anyone that knows the solution will you kindly respond? Thanks!!

  25. I simply couldn’t depart your web site prior to suggesting that I really loved the standard information a person supply in your guests?

    Is gonna be again frequently in order to inspect new posts

  26. Howdy this is kinda of off topic but I was wanting to know if blogs use
    WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I’m starting a blog soon but have no coding knowledge so
    I wanted to get advice from someone with experience.

    Any help would be enormously appreciated!

  27. Normally I do not learn post on blogs, however I wish to say that this
    write-up very compelled me to take a look at and do it!
    Your writing style has been surprised me. Thank you, quite great article.

  28. I’m often to blogging and i really appreciate your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your web site and maintain checking for brand spanking new information.

  29. Pretty section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire in fact
    enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement
    you access consistently fast.

  30. Hello there, You’ve done an excellent job. I’ll definitely digg it and personally
    suggest to my friends. I am confident they will
    be benefited from this site.

  31. hi!,I love your writing so much! share we keep in touch extra approximately your article on AOL?
    I need an expert on this area to unravel my problem.

    Maybe that’s you! Taking a look ahead to peer you.

  32. I don’t know whether it’s just me or if everyone else experiencing problems with
    your website. It seems like some of the text in your content are running off the screen. Can somebody else please comment and let me know if this is happening to them too?
    This may be a issue with my web browser because I’ve
    had this happen previously. Appreciate it

  33. Hey there! Someone in my Facebook group shared this
    website with us so I came to check it out. I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will be
    tweeting this to my followers! Terrific blog and wonderful design.

  34. This is the right web site for anybody who wishes
    to find out about this topic. You know a whole lot its almost hard to argue
    with you (not that I really would want to…HaHa). You
    certainly put a brand new spin on a subject which has been discussed for years.
    Great stuff, just excellent!

  35. Hello there! This blog post could not be written much better!
    Looking at this article reminds me of my previous roommate!
    He continually kept preaching about this. I am going
    to send this article to him. Fairly certain he’ll have a good read.
    Thanks for sharing!

  36. We’re a bunch of volunteers and opening a new scheme in our community.
    Your site offered us with valuable information to work on. You’ve performed
    an impressive process and our entire group will likely be thankful to you.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *