…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Rate this post

درود فراوان خدمت تمام دنبال کنندگان زبان هخا🙃👋. در این مقاله قصد داریم ساختار حال کامل در انگلیسی به طور کامل به شما آموزش دهیم به طوری که فقط با مطالعه این مقاله و تمرین کردن این ساختار به شدت مهم را یاد میگیرید. به همین دلیل شما باید تا اینجای کار ساختار های دیگر گرامر مانند گرامر شرطی نوع صفر را آموخته باشید.

 

سر فصل های این مقاله:

  • گرامر حال کامل در انگلیسی یا present perfect
  • کاربرد گرامر حال کامل 
  • تفاوت go و be در حال کامل
  • شکل سوم افعال یا (past participate)
  • نحوه سوالی کردن با ساختار حال کامل

امیدوارم که تا الان با فواید یادگیری زبان انگلیسی آشنا شده باشید و اطلاعاتی درباره آن داشته باشید .چرا که یادگیری این زبان فواید فوق العاده و بسیاری زیادی از هر نظر دارد و زندگی شما را حتی میتواند متحول کند. یکی از پیش نیاز های مهم برای یادگیری ساختار های گرامر مانند ساختار حال کامل که بخش عظیمی از مکالمه و گرامر را تشکیل میدهد , صفت های انگلیسی است.

در حالت کلی دو روش برای یادگیری ساختار های گرامر وجود دارد. روش اول یادگیری در منزل و به صورت خود آموز است مانند یادگیری گرامر فقط با چت جی پی تی است. همچنین نحوه استفاده از این روش بر خلاف بسیاری از وبسایت ها کاملا رایگان به شما آموزش داده شده است. روش دوم هم با استفاده از روش های یادگیری اصولی که نتیجه دهی در زمان کم حاصل میشود مانند دوره های اصولی که در سایت زبان هخا وجود دارد که در عرض 4 ماه تمام مهارتهای انگلیسی را یاد میگیرید.👌

حال کامل در انگلیسی

یکی از مهم ترین بخش های یادگیری ساختارهای گرامر یادگیری درست زمان های آنها است. یکی از مهم ترین ساختار های گرامر مربوط میشود به ساختار حال کامل که درست و اصولی باید یاد گرفته شود. ساختار گرامر حال کامل و حال استمراری از ساختارهای بسیار کاربردی در زبان انگلیسی است. کسانی که کامل این ساختار را یاد گرفته باشند میتوانند جملات و عبارت های زیادی را بسازند و مکالمه کنند.

زمان حال کامل مربوط به بازه ایی از زمان گذشته است که زمان حال ادامه دارد یا اثر آن تا زمان حال باقی مانده است. برای مثال:

من در لندن زندگی میکنم =من از گذشته تا حال یا الان در لندن زندگی میکنم.

یا در مثال: او هر صبح ورزش میکند = بازه زمانی در این جمله ورزش کردن ان فرد است که از گذشته تا الان هر صبح انجام میشود.

کاربرد گرامر حال کامل

 یکی از بخش های مهمی که در هنگام یادگیری این ساختار آشنایی با کاربرد های آن است .یادگیری حال کامل با کاربرد آن باعث میشود شما این ساختار را رد جای مناسبی از گفتگو خود استفاده کنید.

کاربرد اول :یکی از کاربرد های مهمی که گرامر حال کامل دارد این است که درباره چیزی یا اتفاقی که به صورت مکرر از گذشته تا حال اتفاق می افتد را شامل میشود. برای مثال:

  • I have watched tv every single day         من هر روز تلوزیون تماشا میکنم

یا

  • I have drunk milk every night before sleeping    قبل از خواب شیر میخورم   من هر شب

کاربرد دوم: در ساختار گرامر حال کامل مربوط به چیزهایی است که از گذشته شروع شده و تا الان ادامه داره و در اینجا مهم نیست که کار در چه زمان از گذشته انجام شده باشد مهم نتیجه آن است. 

کاربرد سوم: کاربرد سوم از زمان حال کامل مربوط به بازگو کردن تجربه ها و اتفاقات گذشته است که ممکن است شیرین و یا تلخ باشد. در واقع این ساختار گرامر اتفاقات و خاطرات گذشته را یادآوری میکند و شما میتوانید با استفاده از این ساختار مروری بر خاطرات خود داشته باشید.

ساختار حال کامل تشکیل شده از:

  •    Have/has +pp   

در اینجا منظور از pp همان شکل سوم افعال است.

در ساختار حال کامل ما از have یا has استفاده میکنیم و این دو کلمه نقش فعل کمکی را در جمله دارند. اما سوالی که پیش می آید این است که ما چه زمانی از have و چه موقع از has استفاده کنیم. وجه تمایزی بین این دو کلمه وجود دارد که اگر نکته که کمی بعد خواهیم گفت را با دقت مطالعه و آنرا درک کنید میتوانید همیشه درست از این دو فعل کمکی استفاده کنید. وقتی که در جمله ضمیر انگلیسی یا فاعل مفرد مانند he , she ,it است از فعل کمکی has استفاده میکنیم. اما اگر ضمایر یا فاعل ما جمع باشد مانند: we , they , you از فعل کمکی have در جملات خود استفاده میکنیم.

 

 

تفاوت Been و Gone در حال کامل

تفاوت been و gone در حال کامل در انگلیسی

کلمه be و go دو تفاوت بسیار بزرگ دارد که  در ادامه به آن خواهیم پرداخت و باید به آن توجه شود. کلمه  been مربوط به رفتن به جایی است که شما به آنجا رفته و مانده اید یعنی بازنگشته اید از آنجا. برای مثال در جمله بعدی که ترجمه آن من لندن رفتم است یعنی اینکه من به برزیل رفتم و هنوز هم در آنجا هستم.

 

  • I have been in London  من لندن رفتم.

 

حالا در جمله بعدی که کلمه gone که شکل سوم کلمه go است. در واقع منظور از آن در جمله هایی با ساختار حال کامل این است که شما به جایی رفته و برگشته اید از آنجا .یا به عبارت دیگر شما به جایی در گذشته رفته اید اما الان در آنجا نیستید. مثلا در جمله بعدی که ترجمه آن او به برزیل رفته است یعنی اینکه اون خانم به برزیل رفته و الان در برزیل نیست.

 

  • She has gone to brazil  او به برزیل رفته است.

 

  • He has met her mother twice in week  او مادرشو دو بار در هفته میبینه.

شکل سوم افعال یا (past participate)

برای تبدیل برخی افعال به شکل سوم آنها تنها با اضافه کردن دو حرف که  ed است افعال به شکل سوم تبدیل میشوند که به این افعال , افعال با قاعده مینامند. برخی افعال دیگر برای تبدیل شدن به شکل سوم تغییراتی در ظاهر آنها ایجاد میشود. که اصولا این افعال با نام افعال بی قاعده شناخته میشود و باید شکل سوم این افعال را حفظ کرد.

 مثالی از افعال با قاعده :فعل Watch به معنای دیدن یا تماشا کردن است که شکل سوم آن ed میگیرد و به Watched تبدیل میشود. یا فعلWash شکل سوم سومش Washed است.

اگر هم بخواهید از کلمه Wash در جمله در زمان حال کامل استفاده کنید بدین گونه خواهد بود:

  • I have washed the car on weekends          من ماشین را آخر هفته ها میشورم.

در ادامه تمام فعل هایی که لازم است شکل سوم آنها را حفظ باشید را برای شما قرار داده ایم تا بهره ببرید.

شکل های سوم افعال با قاعده

شکل سوم(pp)

گذشته

شکل ساده فعل

looked

looked

look

watched

watched

watch

washed

washed

wash

cooked

cooked

cook

مثالی از افعال بی قاعده: فعل Do که به معنای انجام دادن است حالت سوم یا شکل سوم آن Done است یا فعل Go به معنای رفتن شکل سوم یا حالت سوم آن Gone است. و در نهایت این دو فعل جزو افعال بی قاعده محسوب میشوند.

شکل های سوم افعال بی قاعده

شکل سوم(pp)

گذشته 

شکل ساده فعل

bought

bought

buy

run

ran

run

spoken

spoke

speak

sold

sold

sell

written

wrote

write

 نکته: برخی افعال در زبان انگلیسی وجود دارد که در 3 شکل که خود در گذشته حال و آینده است به یک شکل است و هیچی تغییری در این سه زمان در این فعل ایجاد نشده است.

مانند: فعل put که معنای اولیه آن قرار دادن است.

شکل سوم (pp)

گذشته

شکل ساده فعل

put

put

put

hit

hit

hit

hurt

hurt

hurt

read

read

read

نحوه منفی کردن حال کامل در انگلیسی

نحوه سوالی کردن حال کامل در انگلیسی

اکنون که با ساختار حال کامل و نحوه استفاده از انواع افعال را کامل آموختید حالا وقت یادگیری نحوه منفی کردن حال کامل در زبان انگلیسی است. وقتی که از have یا has در جمله استفاده کنیم جمله ما مثبت است اما برای منفی کردن آن نیاز هست که به آخر کلمه have یا has باید not اضافه کنید. به کلمات پایین توجه کنید.

have + not= haven`t

has + not =hasn`t

در عبارت های بالا haven`t و hasn`t قرار داده شده است که فشرده کلمه have not و has not است. فرقی ندارد که شما از این دو افعال کمکی غیر فشرده  یا فشرده استفاده کنید اما استفاده از این افعال کمکی فشرده رایج تر است نسبت به افعال غیر فشرده.

 

ساختار کلی جملات منفی در حال کامل:

subject + have/ has+ not + past participle = present perfect

فاعل + have / has + استفاده کردن not + شکل سوم افعال = حال کامل

 

نحوه سوالی کردن با ساختار حال کامل

همانطور که در اکثر ساختار های گرامر در هنگام سوالی کردن جملات جا به جایی فعل, فاعل و فاعل, فعل کمکی صورت میگیرد که در ساختار حال کامل هم همینطور است. در ادامه مثال هایی در رابطه با سوالی کردن جملات خبری برای شما آورده ایم تا بتوانید این موضوع را با استفاده از مثال ها بهتر درک کنید.

  • I have put the shoes in the box
  • من کفش هایم را در جعبه گذاشته ام.

وقتی جمله بالا را به سوال تبدیل کنیم میشود:

  • ?Have you put your shoes in your box
  • آیا کفش هایت را در جعبه گذاشتی؟

یا در جمله 

  •  I have never be jealous 
  • من هرگز حسود نبودم
  • ?Have you ever be jealous
  • آیا تا به حال حسودی کردی؟

نکته: در گرامر حال کامل, یکی از3 کلمه پر کاربرد در زمان سوالی کردن any/ ever /never است که کلمه never به معنی هرگز, کلمه ever به معنی تا به حال و کلمه any هم به معنی هیچ است. 

در سوالی کردن ساختار حال کامل ما هیچوقت از کلمه never استفاده نمی کنیم و اکثرا به جای آن از ever استفاده میکنیم همانطور که در مثال قبل هم به این موضوع اشاره کردیم. اگر دقت کرده باشید در جملاتی که سوالی نیستند و خبری هستند در مثال های زده شده جای فعل و فاعل در هنگام سوالی کردن جملات عوض شده است. همچنین Have که نقش فعل را در جملات خبری. به عنوان کلمه در جمله ظاهر شده در جملات سوالی به عنوان اولین کلمه و جای خود را با فاعل عوض کرده است.

نکته: کلمه never در جملات برای منفی کردن قرار میگیرد.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با دوره های اصولی و تخصصی ما با جدیدترین روش ها و توانایی مکالمه در 4ماه با قیمت استثنایی کلیک کنید.

3 پاسخ

  1. Greetings from California! I’m bored to tears at work so I decided to browse your website
    on my iphone during lunch break. I love the information you present here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m amazed at how quick your blog loaded on my phone ..

    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, amazing site!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *