…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5/5 - (2 امتیاز)

درود بر دنبال کنندگان سایت زبان هخا 😃.همانطور که میدانید یکی از ارکان مهم در یادگیری آموزش حروف الفبای انگلیسی است. قسمت اصلی یادگیری انگلیسی بر روی حروف الفبای انگلیسی است که باید به خوبی آموزش دیده شود. اما نگران نباشد چون در این مقاله به زبان ساده و با مثالهای کاربردی و به صورت کامل و جامع حروف الفبا را آموزش داده ایم به طوریکه بعد از مطالعه و تمرین مطالب این صفحه دیگر نیاز به یادگیری دوباره حروف الفبا را ندارید.

Table of Contents

 

عنوان های مقاله :

  • حروف الفبای انگلیسی
  • چرا حروف الفبا  انگلیسی را بیاموزیم؟
  • انواع حروف الفبای
  • حروف تکی
  • حروف ترکیبی
  • کاربرد حروف الفبای انگلیسی
  • انواع صدا حروف الفبا
  • فرق بین حروف صدادار و بیصدا
  • نکات مهم  در زمینه با حروف الفبا

 

آموزش حروف الفبای انگلیسی

اولین قدم و مهمترین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی یادگیری حروف الفبا است. برای اینکه شما بتوانید آموزش زبان انگلیسی را از پایه به خوبی ببینید باید حروف الفبا را به خوبی همراه کاربرد آن و هر چیزی که مربوط به آن میشود را بیاموزید. در واقع شرط یادگیری انگلیسی از پایه تا پیشرفته یادگیری حروف الفبا است که اگر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید حروف الفبا را در کمتر نیم ساعت و یکبار برای همیشه یاد خواهید گرفت.

اما قبل از اینکه شروع به یادگیری انگلیسی کنید بهتر است با فواید زبان انگلیسی که ممکن است بعد از یادگیری زندگی شما را متحول کند. و عملکرد مغز را چندین برابر بهتر کند در کودکان و بزرگسالان آشنا شوید. در این مقاله تمام نکات مربوط به یادگیری حروف الفبا که در جای دیگر وجود ندارد را برای شما بازگو کردیم پس نهایت استفاده را از این مطالب رایگان ببرید.

حروف الفبای انگلیسی

حروف انگلیسی شامل 26 حرف است که هر کدام از این حروف دارای یک حرف کوچک و یک حرف بزرگ هستند .حروف بزرگ همیشه در اول یک جمله به کار برده میشوند به طوریکه در جمله اولین حرف از اولین کلمه هستند. حروف کوچک هم در وسط و  آخر جمله به کار میروند به عبارت دیگر اولین حرف از جمله با حرف بزرگ و بقیه حروف با حرف کوچک نوشته میشوند.

نکته :کلمه ایی که اسم شخص باشد و در جمله در اولین کلمه از جمله قرار گرفته باشد هم با حروف بزرگ نوشته میشود.

انواع حروف الفبا

حروف الفبا دو نوع است :حروف تکی و حروف ترکیبی

حروف تکی

حروف تکی حروفی هستند که به تنهایی به کار میروند و تعداد آنها 26 است. یک ویژگی مشترک بین حروف کی و ترکیبی این است که هر دو اینها دارای دو شکل نوشتاری کوچک و بزرگ هستند. حروف (a) تا (z) جز دسته دوم حروف همان حروف تکی هستند.

حروف ترکیبی

حروفی  هستند که با ترکیب دو حرف  جز دسته دوم قرار میگیرند و به آنها حروف ترکیبی گفته میشود. حروف 27 تا 31 که در پایین مشخص کرده ایم حروف ترکیبی اند. در کلمات فرقی ندارد که حروف ترکیبی در وسط اول یا آخر کلمه قرار گیرند فقط باید دو حرف که حروفی ترکیبی اند به صورت متوالی در کلمه قرار گیرند.

کاربرد حروف الفبا انگلیسی

حروف الفبا تا اونجایی که میدانید کاربرد بسیاری دارد. یعنی شما برای اینکه قادر باشید به خواندن و نوشتن کلمات و جملات انگلیسی و نحوه تلفظ درست آن  باشید. باید حروف الفبا را با تمام نکات ریزش بیاموزید که تمام اینها در این صفحه به صورت رایگان برای شما عزیزان قرار دادیم. هر چقدر که خواندن کلمات و تلفظ درست آنها مهم است نحوه نوشتاری هم به همان اندازه مهم است و از یادگیری آن نباید غافل شد.

در زبان انگلیسی هر بخشی که قصد یادگیری یا تقویت آنها را دارید در صورتی میتوانید آن را به خوبی یاد بگیرید. و فراموش نکنید که مداوم مطالب را تکرار و تمرین کنید. این کار باعث میشود بعد از مدتی تکرار و تمرین مطالب در حافظه بلند مدت شما قرار گیرند و فراموش کردن مطالب خیلی سخت خواهد شد.

چرا حروف الفبا انگلیسی را بیاموزیم؟

چرا یادگیری حروف الفبا انگلیسی واجب است؟

شروع یادگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین تصمیماتی است که هر شخصی که برای خود و آینده خود ارزش قائل است میتواند بگیرد. یادگیری الفبای انگلیسی زبان انگلیسی یکی از مهمترین و در عین حال ساده ترین قسمت از پروسه یادگیری زبان انگلیسی است که یادگیری آن را میتوانید از یادگیری حروف الفبا شروع کنید.

آموختن حروف الفبا مزایای بسیاری دارد از جمله :

یاد گرفتن حروف الفبا و آموختن کلمات باعث میشود تا حافظه شما بهبود یابد و دایره اطلاعات شما را افزایش میدهد. دانش شما را افزایش میدهد و کمک میکند در مسیری که قرار دارید پیشرفت کنید. کلمات و جملات را بهتر میتوانید بنویسید و بخوانید که باعث میشود اعتماد به نفس شما بیشتر شود.

انواع صدا در حروف الفبا

حروف الفبا از نظر صدا به دو دسته تقسیم میشوند :حروف صدادار و حروف بی صدا

حروف صدا دار

حروف صدادار حروفی هستند که چند صدا دارند که با توجه به موقعیت آن باید دانست از کدام صدا استفاده کرد. حروف صدادار 5 عدد است: A ,O ,I ,U ,E.

نحوه تلفظ تمام حروف در ادامه نشان داده شده با دقت بخوانید و تکرار و تمرین کنید.

برای درک بهتر به مثالهای زیر توجه کنید:

در کلمه (Ball  (a  صدای  (آ) دارد  ولی در کلمه Airplane صدای  (ای) دارد.

حروف بیصدا

منظور ما از حروف بیصدا به این معنی نیست که حروف صدا ندارند  این حروف صدا دارند, اما فقط یک صدا . این حروف نماینده یک صدا است و حروفی به جز حروف صدادار که در بالا ذکر کرده ایم جز حروف بیصدا هستند.

برای درک بیشتر به مثالهای زیر توجه کنید:

در کلمات  Book و Blood حرف B صدا (ب) دارد نه صدای دیگری.

فرق بین حروف صدادار و بیصدا

وجه تمایز بین این دو حرف این است که حروف صدادار نماینده چند صدا هستند ولی حروف بیصدا نماینده یک صدا است .تعداد حروف بیصدا کمتر از حروف صدادار است.

نکته :حرف C دارای دو صدا است  (ک) و (س) 

نکته: حرفK را کا تلفظ نکنید تلفظ درست این حرف (کی ) است.

یادگیری حروف الفبا برای کودکان

آموزش حروف الفبا انگلیسی برای کودکان

اگر شما هم جز کسانی هستید که در دوراهی بزرگی بین اینکه یادگیری حروف الفبا یا انگلیسی برای کودکم مناسب است یا نه قرار گرفته اید. باید بگویم که یادگیری حروف الفبا یا انگلیسی یک تصمیم بسیار مناسب است. که هر والدین دلسوز و مسئولیت پذیری انی تصمیم را برای آینده ایی خوب برای کودک خود میگیرند. این کار نه تنها باعث ضرر فرزند شما نمیشود بلکه کودک شما را به مسیر ترقی سوق میدهد و عملکرد مغز کودک شما را بهتر میکند. و از آنجایی که هر اطلاعاتی که وارد مغز کودک میشود در حافظه بلند مدت آن قرار میگیرد, یادگیری انگلیسی فواید بسیار زیادی را برای کودک شما به همراه خواهد داشت.

نکته بسیار مهم: تکرار و تمرین مداوم به شما کمک میکند که لغات و نکات و هر چیزی که مربوط به انگلیسی میشود. که آنرا آموزش دیده اید در حافظه بلند مدت شما قرار بگیرد که فراموش کردن آن تقریبا غیر ممکن است. این روش مخصوص کسانی است که فکر میکنند همه چیز را فراموش میکنند و توصیه میشود که حتما این روش را به کار بگیرید.

همچنین اگر به دنبال یادگیری بیشتر کودک خود در زبان انگلیسی هستید پیشنهاد میشود که مقاله آموزش کامل انگلیسی با آهنگ کودکانه انگلیسی را مطالعه کنید. چرا که این روش از اثر گذار ترین روش ها است که در عین حال رایگان میتوانید انگلیسی را به کودکان آموزش دهید.

حروف الفبا

در این قسمت حروف الفبا را با مثال های کاربردی و تلفظ صحیح به شما آموزش دادیم. 

1.A/a             ای

APPLE  /  water

2.B /b             بی

Butter  / Umbrella

3.C/c              سی

circle  / cool

4.D/d              دی

Did  / Down

5.E/e                ایی

Eat  / been

6.F/f                  اف

Fire  /  feel

7.G/g               جی

Green / jungle

8.H/h                 اچ

thin /  Hight

9.I/i                  آی

thin / Iran

10.J/j              جی

Jungle

11.K/k            کی

Kill / black

12.L/l               ال

Low / belive

13.M/m             ام

Map

14.N/n               ان

Nine

15.O/o                ا

Open

16.P/p              پی

Pineapple

17.Q/q             کیو

quiet

18.R/r                آر

Red / flower

19.S/s               اس

Star / sistem

20.T/t               تی

Travel / fifty

21.U/u               یو

Umbrella

22.V/v              وی

view

23.W/w           دبلیو

down  / Wise

24.X/x             ایکس

Excuze

25.Y/y               وای

Yellow /Dirty

نکته: حرف Y در برخی موارد صدادار است و در برخی موارد جز حروف بیصدا است.

26.Z/z                زد

Excuze / Zebra

حروف ترکیبی 

به قسمت پایین توجه کنید با دقت تمام مطالب را مطالعه کنید.

حروف ترکیبی, در آموزش حروف الفبا انگلیسی

حروف                              صدا

27.PH               ف

photograph

28.CH               چ

chair

29.GH             ق

Ali Asghar

30.KH              خ

Shahrukh

31.SH             ش

shrimp

امیدوارم که نهایت استفاده را از مطالب بالا برده باشید و هر سوالی داشتید با ما در قسمت دیدگاه ها لطفا در میان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با دوره های اصولی و تخصصی ما با جدیدترین روش ها و توانایی مکالمه در 4ماه با قیمت استثنایی کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *